Egészség: Légzésterápia

Szeretettel köszöntelek a "Selfness Neked", a NATURABARLANG közösségi oldalán!

www.naturabarlang.hupont.hu és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, kérdezhetsz ha érdekel a témánk.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 146 fő
  • Képek - 149 db
  • Videók - 1 db
  • Blogbejegyzések - 131 db
  • Fórumtémák - 6 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Selfness Neked vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a "Selfness Neked", a NATURABARLANG közösségi oldalán!

www.naturabarlang.hupont.hu és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, kérdezhetsz ha érdekel a témánk.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 146 fő
  • Képek - 149 db
  • Videók - 1 db
  • Blogbejegyzések - 131 db
  • Fórumtémák - 6 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Selfness Neked vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a "Selfness Neked", a NATURABARLANG közösségi oldalán!

www.naturabarlang.hupont.hu és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, kérdezhetsz ha érdekel a témánk.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 146 fő
  • Képek - 149 db
  • Videók - 1 db
  • Blogbejegyzések - 131 db
  • Fórumtémák - 6 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Selfness Neked vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a "Selfness Neked", a NATURABARLANG közösségi oldalán!

www.naturabarlang.hupont.hu és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, fórumozhatsz, blogolhatsz, kérdezhetsz ha érdekel a témánk.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 146 fő
  • Képek - 149 db
  • Videók - 1 db
  • Blogbejegyzések - 131 db
  • Fórumtémák - 6 db
  • Linkek - 7 db

Üdvözlettel,

Selfness Neked vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Légzésterápia

(Prána chikitsa)

 

A légzés a teremtés imája, folyamatosan lüktetve áramlik minden teremtménybe. A lélegzet köldökzsinór, mely az univerzum bármely entitásával összeköt minket.

A légzés önmagában is csodaszer, mert oxigénnel látja el a hetventrillió sejtet, hat a központi idegrendszerre, működteti az összes érzékelő és mozgató ideget, mozgásban tartja a nyirokrendszert és a vérkeringést, irányítja a pH-értéket, fenntartja a sav-bázis egyensúlyt, savtalanít, eltávolítja a test salakanyagainak 70%-át, élénkít, fokozott életenergiához juttat, jobb testi-lelki, szellemi egészséget, hosszú életet kölcsönöz, fiatalít, megváltoztatja az agyi tevékenységet, helyrebillenti a zavart tudatállapotokat, harmonizálja az anyagcserét, és a zsíranyagcsere motorja.

A légzés titkát (az univerzális analógiákat, okkult összefüggéseket), a tudatos légzés 5 elemnek megfelelő összetevőit kevesen ismerik.

A jógában a légzés fázisait az öt pránához rendelik.                

A prána a belégzés, amely aktiválja a szervezetet, sejtszinten megújítja a szerveket, frissíti az agyat, az idegrendszert, újjáéleszti az elmét a hatékonyabb mentális tevékenység számára, kozmikus információ-egységeket, gondolatokat, érzéseket, energiát juttat a csatornák segítségével a megfelelő fénytestekhez.

A szamána a belégzés utáni szünet, a visszatartás, az összehúzás, amely kiegyensúlyozza a testet és az elmét, hat a keringési, az izom-, a váz- és az emésztőrendszerre, visszavezet belső forrásunkhoz, eredetünkhöz, békésség, harmónia, csend, tisztaság, világosság, időnkívüliség érzetét kelti.

A vjána a kiterjesztés, ami szétáramoltatja az energiát az egész testben.

Az apána a kilégzés, amely eltávolítja a mérgeket, salakanyagokat (negatív érzéseket, gondolatokat, energiákat), nyugtatja az idegeket és az agyat, telíti, megszenteli a teret a belehelyezett gondolatnak, érzésnek megfelelően, és a mester akarat-csíráit ülteti a magasabb világokba.

Az udána a kilégzést követő szünet, amely a beszédhez szükséges energiát hordozza, és a magasabb világba ültetett gondolat-, érzés- és cselekvés-magot csíráztatja.

A légzésterápia arra szolgál, hogy eltávolítsa az energiablokkokat a nadikból és a srotákból, harmonizálja az al-doshákat, és kiegyensúlyozza az életerő testrészekhez való áramlását. A jógik kifejlesztették az egyes nadikat, al-doshákat és őselemeket kiegyensúlyozó légzésfajtákat. Ezek:

Az al-doshák és légzéstípusok:

Prána vayu légzéstípusa: mindkét orrlyukon be- és kilégzés a fejen, az érzékeken át a 3. szembe.

Udana vayu légzéstípusa: mindkét orrlyukon és a szájon be- és kilégzés a torokcsakrába.

Vyana vayu légzéstípusa: mindkét orrlyukon belégzés, a jobb orrlyukon kilégzés a szív- és tüdő tájékára (mellkasi légzés).

Samana vayu légzéstípusa: mindkét orrlyukon belégzés, a bal orrlyukon kilégzés a köldökbe (hasi légzés).

Apana vayu légzéstípusa: mindkét orrlyukon belégzés, a szájon át kilégzés a gát- ba, majd a talpakba (gátzáras légzés).

Sadhaka légzéstípusa: a jobb orrlyukon belégzés, mindkét orrlyukon kilégzés a fejen, az érzékeken át a 3. szembe.

Alochaka légzéstípusa: a jobb orrlyukon belégzés, mindkét orrlyukon és a szájon keresztül kilégzés a torokcsakrába.

Bhrajaka légzéstípusa: a jobb orrlyukon be- és kilégzés a szív- és tüdő tájékára (mellkasi légzés).

Pachaka légzéstípusa: a jobb orrlyukon belégzés, a bal orrlyukon kilégzés a köldökbe (hasi légzés).

Ranjaka légzéstípusa: a jobb orrlyukon belégzés, a szájon át kilégzés a gátba, majd a talpakba (gátzáras légzés).

Tarpaka légzéstípusa: a szájon át belégzés, mindkét orrlyukon kilégzés a fejen, az érzékeken át a 3. szembe.

Bodhaka légzéstípusa: a szájon át belégzés, mindkét orrlyukon és a szájon keresztül kilégzés a torokcsakrába.

Sleshaka légzéstípusa: a szájon át belégzés, a jobb orrlyukon kilégzés a szív- és tüdő tájékára (mellkasi légzés).

Kledaka légzéstípusa: a szájon át belégzés, a bal orrlyukon kilégzés a köldökbe (hasi légzés).

Avalambaka légzéstípusa: a szájon át belégzés, a szájon át kilégzés a gátba, majd a talpakba (gátzáras légzés).

 

A jóga 5 pránikus légzést különböztet meg.

A prána-légzés a fejbe történő légzés. A bal, jobb és két orrlyukas légzés segítségével gyógyító energiát áramoltathatunk a fej marmapontjaitól a köldök régió marmapontjaiig terjedő nadikon.

Az udána légzéssel a szájon át történő légzéssel a köldöktől a fej marmapontjaiba vezető nadikon küldhetünk energiát.

A vjána-légzés, a mellkasi légzés a köldök régióiból a test bármely marmapontjába ívelő nadik segítségével küld gyógyító erőt.

A szamána-légzéssel, a hasi légzéssel az egész test marmapontjaiból a köldökig tartó nadik ener- giaáramlását irányíthatjuk.

Az apána-légzés, a végbélnyílás-légzés (mély levegővételnél, az energiát a gerincalapig lehúzzuk, közben a gát tájékát ritmikusan összehúzzuk) a köldöktől a gyökércsakráig és a lábfejekig tartó nadikban hömpölygő energiát vezérli.

 

Nadi pránajáma és a nadik légzéstípusai

 

   A nadi pránajáma jelentése: az életerő nadikon keresztül való kiterjesztése, a prána uralása és irányítása. Létezik a nadikat lélegzettel megtisztító, harmonizáló, aktiváló (energiával feltöltő) módszer.

Bármelyik nadin átirányíthatjuk lélegzetünket. Mindig a nadin átfolyó energia polaritásának (elemének) megfelelő légzésfajtát válasszunk.

   Az elektromos (tűz) polaritású energiát hordozó nadi a jobb orrlyukas légzéssel aktiválható, amely a test jobb oldalára és a bal agyféltekére hat; racionálissá, függetlenné tesz, szexuális potenciát ad, segíti a nem látható és nem hallható dolgok megismerését, valamint akarat-eksztázist idéz elő.

   A magnetikus (víz) polaritású nadik a bal orrlyukas légzéssel tisztíthatók meg. A test bal oldalára és a jobb agyféltekére hatnak. Érzelmessé, érzékennyé, minden iránt fogékonnyá tesznek, érzelem-eksztázist váltanak ki, segítik a belső békét, a meditációt, a szellemi tapasztalatok elérését, hosszan tartó tevékenységre ösztönöznek, könnyebb általuk a múlt, a jelen és a jövő megismerése.

   A semleges (levegő) polaritású nadi a két orrlyukas légzés segítségével harmonizálható. A két orrlyukon egyszerre történő belégzés növeli a szabadság, kötetlenség érzetét, fokozza az emlékezőtehetséget, az ítélőképességet, mértékletességre, türelemre int, és értelem-eksztázist eredményez.

   Az elektromagnetikus (föld) energiájú nadi a szájon át alkalmazott belégzéssel, a lehűtő légzéssel egyensúlyozható ki, amely megerősíti a testet, megszépít, megszünteti az éhséget, fáradtságot, szomjúságot, álmosságot, és öntudat-eksztázist hív elő.

   Az akasa energiájú nadi a szájon, két orrlyukon és a bőr pórusain egyszerre történő belégzés, amely élénkíti a teljes nyirokhálózatot, erősíti az immunrendszert, harmonizálja a bélrendszert, méregtelenít, és az Istennel való misztikus unió érzetét kelti.

Az egyes nadik légzéstípusai:

Pingala, Pusa, Pajaszvini, Jasaszváti, Viszvodhara: jobb orrlyukas légzés.

Ida, Sankhini, Gandhári, Hasztidzsiva, Kuhu: bal orrlyukas légzés.

Alambusa:szájon keresztüli légzés.

Szusumna, Varuna: két orrlyukas légzés.

Szaraszváti: a szájon, a két orrlyukon és a bőr pórusain egyszerre történő légzés.

 

A mudrák és a légzés

 

A szerveknek is megvan a maga légzési ritmusa. Az egyes betegségeket gyógyító légzésritmusok felerősítik a mudra hatását. A mudra a légzésszabályozással együtt a testi és lelki energiák cseréjét végzi, a tudatalattit programozza.

A mudrák alatti légzésnél figyeljen a következőkre:

Az orrán keresztül lélegezzen be, miközben a feltüntetett számnak megfelelően számoljon el magában. Eddig tartson a belégzés.

Ha a be- és a kilégzés között szünetet kell tartani, akkor a számnak megfelelően tartson szünetet.

A kilégzés is a leírt módon annyi ideig tartson, amennyi az adott betegségnél fel van tüntetve.

Fontos összehangolni a mudrákat a légzéssel.

Egyes légzésritmusok jótékony hatása:

(belégzés:szünet:kilégzés:szünet)

2:1:2:1 szívizomfájdalom, magas vérnyomás, stressz, vérellátási zavarok, fejfájás.

4:2:1 isiász, fülfájás, fájdalomcsillapítás, állkapocsgyulladás, fogfájás.

3:2:3  vérnyomás-ingadozás, idegi eredetű ekcéma, sebgyógyulás, magtermelés, izomrángás.

4:2:4:2 asztma, belső nyugtalanság, menstruációs problémák, mirigyek betegségei, heregyulladás.

6:3:6:3  hangulatingadozások, pszichoszomatikus betegségek, allergia, epehólyagpanaszok, nyak és váll izomfeszültségei, nátha, meghűlés, rekedtség.

8:4:8:4 vérbetegségek, izomfeszültségek, görcsök, csontritkulás, csonttörések, test megújítása, erősítése.

Késmárki László:Indiai akupresszúra  Marmapresszúra és marma-jóga Ankh Kiadó 2012.

  https://www.facebook.com/testlelekszotar?ref=hl

 

Címkék: késmárki lászló:indiai akupresszúra

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu